bremer-mediaeventssmall2
In opdracht voor KPN

KPN 'Tiny Up 2 Speed Huisje'

Over dit event

In opdracht voor KPN hebben wij samen met een reclamebureau een activatie opgezet om in te spelen op de aanleg van het nieuwe glasvezelnetwerk. KPN Netwerk NL legt door heel Nederland een nieuw glasvezelnetwerk aan in nieuwe gebieden en plaatsen. Hier wil KPN op inspelen met een leuke activatie om zo nieuwe klanten te generen. Het doel van deze activatie is om bewoners van extra informatie te voorzien over het nieuwe glasvezelnetwerk en zo nieuwe klanten te kunnen generen. Om tot een geschikte activatie te komen zijn er verschillende fases doorlopen, namelijk concepting, productie en de uitvoer. De concepting is uitgevoerd tussen een reclamebureau in combinatie met KPN. Na deze fase is Bremer Media & Events betrokken bij de uitwerking van de productie.

Concepting
Bij concepting staat het ontleden van het doel en kritische vragen stellen centraal. Door kritische vragen te stellen aan de opdrachtgever wat zij met de activatie willen bereiken, kunnen hier ideeën voor worden verzonnen. KPN wilt graag een fysieke activatie in de gebieden waar een nieuwe glasvezelnetwerk is aangelegd.

Productie
Hoe het thema Up 2 Speed vertaald ging worden naar het huisje op wielen en de bijbehoren de promotiematerialen heeft het reclamebureau volledig uitgedacht. De productie van het huisje is vervolgens uitgevoerd door en standbouwer die alles tot in de mooiste details heeft uitgevoerd.

Zowel het huisje als de promotiematerialen moeten in thema worden geproduceerd. Het thema Up 2 speed hield in dat alles schuin komt te staan door de nieuwe snelheid van het glasvezelnetwerk. Zo komt het huisje scheef te staan, maar ook de kleding van de promotiemedewerkers.

Bremer Media & Events was nauw betrokken bij het productieproces, omdat wij uiteindelijk de uitvoer van de actie gaan doen. Hierbij konden wij onze praktische ervaring toepassen in het gehele productieproces. Tevens verzorgde Bremer Media & Events de gehele productie buiten het huisje op wielen. Zo werden schuine jassen geproduceerd, stropdassen, sjaals en scheve mutsen.

Uitvoer
Bremer Media & Events neemt de gehele uitvoer op zich. Om dit project te kunnen draaien hebben medewerkers hun aanhanger rijbewijs moeten halen, om het huisje te mogen rondrijden. Daarnaast zijn er extra promotiemensen opgeleid om dit project te kunnen draaien. Zo zijn zij allen voorzien van de juiste basiskennis en kunnen zij bewoners goed te woord staan.

Het project wordt draaiende gehouden door een projectmanager van Bremer Media & Events. Die plant alle events, zorgt voor de juiste vergunningen en schakelt tussen de opdrachtgever KPN.

Wekelijks wordt deze activatie uitgevoerd door heel Nederland. Gemiddeld levert de actie zo’n 25 leads en 4 sales op per dag. Dit zijn allemaal klanten die nog geen KPN klant zijn en geïnteresseerd zijn in extra informatie.

Productie & Activatie

Share